Crăciunul nu este o petrecere creștină

Data exactă a nașterii Domnului Iisus este necunoscută și El Însuși nu a lăsat nicio ordine în Sfintele Scripturi pentru sărbătorirea nașterii Sale. Fără o bază biblică reală, Crăciunul este sărbătorit la sfârșitul anului deoarece Biserica Catolică a înlocuit sărbătorile păgâne din aceeași perioadă, adaptându-le la tradițiile sale.

Mai mult, multe culturi s-au adaptat la festivitățile de sfârșit de an, pe lângă practicile păgâne și chiar sataniste, obiceiuri de tradiție umană, de asemenea, fără fundamente biblice sau cu adevărat spirituale. În schimb, există mult interes comercial.

Citiți, originea unora dintre aceste obiceiuri foarte practicate:

Cina de la miezul nopții provine de fapt dintr-o închinare a așa-numitei mama-lună (Semiramis sau Aștarot, citată în Judecători 2:13 și 1 Regi 11:5). Prânzul copios din 25, la rândul său, provine din închinarea zeului soarelui Tammuz sau Baal (Ezechiel 8:14,16 și 2 Regi 10:19).

25 decembrie – Păstorii au păzit turmele pe câmp în noaptea nașterii lui Mesia. Nu au putut face acest lucru în decembrie, deoarece vitele erau scoase de pe câmp la mijlocul lunii octombrie pentru a fi adăpostite de frigul și ploile care încep în emisfera nordică. Și puțin probabil era un recensământ – care i-a dus pe Iosif și familia lui la Betleem la acea vreme, deoarece cetățenii trebuiau să meargă în orașele lor de origine – să fie efectuat în vremuri de vreme nefavorabilă. În antichitate, 25 decembrie a fost nașterea lui Tammuz.

Nașterea Domnului – Semiramis și Tammuz au devenit obiecte de cult. Imaginea populară a „familiei sfinte” din scena nașterii se referă la obiceiul păgân. Biblia nu cere nicio închinare a Mariei, care nu este de vină pentru închinarea ei, deoarece ea însăși a recunoscut superioritatea lui Mesia ca Domn și Mântuitor al ei (Luca 1:46-47). De asemenea, Evanghelia nu ghidează închinarea lui Iosif, a magilor, a îngerilor sau a animalelor.

Pomul de Crăciun – A fost folosit în cinstea lui Tammuz, deoarece un brad, conform legendei, s-a născut pe trunchiul de copac putrezit în care falsul zeu a căzut mort. Se știe că închinătorii lor ofereau ca jertfe oameni de alte credințe, cărora le erau tăiate capetele și atârnate de brad. Dedesubt erau așezate daruri falsului zeu, apoi date preoților săi – originea darurilor de astăzi.

Ghirlanda – În formă de soare, simbolizează trinitatea profană Nimrod (tatăl), Semiramis (mama) și Tammuz (fiul). Este un ornament de „chemare” a zeilor și de aceea este folosit la ușa de la intrare. Majoritatea zeilor egipteni sunt înfățișați cu o ghirlandă pe cap, la fel ca unele figuri catolice.

Moș Crăciun – Derivat din francezul Père Noël („Moș Crăciun”, la propriu, așa cum este numit în România), acesta este porecla lui sfântul Nicolae, „sfântul” cinstit pe 6 decembrie, un episcop catolic care, potrivit legendei, a primit și a dat copiilor săraci și nevoiași. Imaginea pe care o cunoaștem (bătrânul dolofan, cărunt și bărbos îmbrăcat în roșu) a fost creată la începutul secolului trecut de un brand de băuturi răcoritoare.

Trei magi – magi din regate îndepărtate L-au vizitat pe Domnul Iisus pruncul, dar Biblia nu spune numele lor și nici că ei erau trei, nici regi și nici vrăjitori în sensul magicienilor, ci oameni de mare înțelepciune care au slujit regilor ca oameni de știință – arătând că Știința, precum și diferitele culturi, nu ar trebui să renunțe la originea divină a Fiului lui Dumnezeu. Ei nu erau în grajdul unde s-a născut Mesia, ci într-o casă (Matei 2:11).

Lumânări și lumini – Zeii păgâni au fost întotdeauna adorați cu lumânări. În închinarea zeului soare, ele erau aprinse pentru a-i menține „în viață” și prezent în temple și case. A nu se confunda cu folosirea evreiască a menorei – cele șapte sau nouă candelabre. La urma urmei, sensul este total diferit.

Cea mai înaltă dată a consumerismului

Nimeni nu trebuie să evite adunările de familie la sfârșitul anului, devenind antisocial, dar este important să nu adere la ritualuri și tradiții care contravin adevăratei credințe. De asemenea, este bine să nu cădem în capcana consumerismului nestăpânit de atunci, care se deghizează cu mesaje de „bună voință” de profit, stânjenind celor care nu corespund la momentul respectiv cu ceea ce predică mass-media.

Episcopul Renato Cardoso a declarat: „Crăciunul este o perioadă deprimantă pentru cei care nu au bani. Mulți în acest moment se simt excluși; alții se aruncă în băutură și droguri; alții cad în depresie, singurătate, unii chiar se sinucid”. Și întreabă: „Este acesta spiritul Crăciunului? Pentru asta S-a născut Domnul Iisus? Pentru a-i face pe acești oameni să sufere și mai mult? Ceea ce mulți oameni nu știu, este că Crăciunul nu are aproape nimic de-a face cu Duhul lui Hristos. Pentru început, aceste sărbători au o origine păgână și nebiblică. Domnul Iisus nu i-a instruit niciodată pe ucenicii Săi să-și sărbătorească ziua de naștere. Dimpotrivă: și-a sărbătorit moartea, ca să-l amintească și să o vestească mereu, pentru că centrul mesajului lui Hristos este crucea și nu pruncul din iesle”.

Episcopul sfătuiește să nu ne lăsăm duși de emoții sau de comerțul atrăgător al vremii. Nimic din toate acestea nu are de-a face cu nașterea lui Iisus. În schimb, meditează pur și simplu la motivul pentru care Domnul Iisus a venit în această lume, la ce a făcut El aici și ce înseamnă pentru tine”, a încheiat el.

Deixe o seu comentário

Ou preencha o formulário abaixo.

O seu endereço de email não será publicado. Campos obrigatórios marcados com *